onsdag 9 mars 2016


Varför jag valde Wat Phra Dhammakaya.
Jag hade det stressig på jobbet. Det ska alltid gå fort med allt. Man hade tiden, klockan att gå efter. Och så ha vi det med familjen och vänner man ska hinna med att träffa. Mycket stressig hela tiden. Och det stressiga sätter sig på kropp och själ. Så jag började med Yoga. Och det har verkligen hjälp mig. Sen kom jag på med att man ska andas rätt. Och började utöva meditation regelbundet.

En släkting i Thailand rekommenderade mig att utöva Wat Phra Dhammakaya Mediation. Först så tänkte jag inte så mycket mer med det. Och jag hade redan på börjat att meditera med annat mantra. Samma mantra jag ha kört med i åratal..ca 10 år. Men jag ha inte kommit nåt vart.

Så kom tiden att jag började att utöva Wat Phra Dhammakaya meditation teknik och mantra "Sam-Ma À-la-hang" och hur man skulle sitta när man mediterade. Konstig nog så tog det inte så långt tid. Jag kunde känna skillnaden. Jag va gladare, mer piggare, jag hade mer tålamod. Och lät blir saker och thing som jag inte kan på verka. Och finna ro i det. Jag lever i nuet. Oroa mig inte längre om det förflutna eller för framtiden. Jag va mer här och nu. Jag andas mer. Kroppar av mer och mer. Och det syns verkligen att man är så där pigg och glad. Till och med omgivning ändras kring en. Man se saker och thing annorlunda. Och idag efter 9 år av Wat Phra Dhammakaya meditations teknik. Så kan jag glatt övertyga att denna typen av meditation ha verkligen hjälp mig att finna ett innre ro. Och hur lätt det är att når dit. Lätt och enkel.

Wat Phra Dhammakaya meditations tekniken ha verkligen hjälp mig.

2 kommentarer:

  1. Jag är interesant din ämne. Det är jättebra att läsa

    SvaraRadera