söndag 13 mars 2016

Att utöva meditation förändra livet.




Att utöva meditation förändrade livet.

Som jag tidigare ha nämt. Så var jag väldigt aktiv person. På arbetslivet va jag oftas uppstressad och det händer att springer in i väggarna emellanåt. Jag fick ofta ont i kroppen pga. tunga lyft och mycket slitningar av att sitta i kassan i flera timmarna i veckan. Inte nog med det. Det händer att man få leka dockor i bland till sina kunder som verkligen gillar en och vill delar med en massa upplevelse som dem ha varit med på. Både positiv och negativ. Känslomässigt gå på högvarv. Inte nog med det du ha också eget saker du gå egendom. Men som service människan få du hålla en god min. Det spelar inget roll hur du må utan när du sitter eller stå på arbetsplatsen du få spelar med. Som en lek.

Och ofta så lider mina gamla arbetskollegorna det samma. Man ha ont i kroppen, man ha saker att gå egendom med familjen. Man ska hinna med det mesta. Hela omgivningen omgav av stress och pressningar och förväntningar av en.
Mycket ofta känner vi att vi inte räcker till. Och hade en önske tänkande att vi kunde klivas mitt i och delar upp oss.

Vill jätte gärna påpeka att vårt kropp behöver mat att växa, att överleva, att orkar med mycket. Men vi glömmer bort en andra delen som är också viktigt. Det är vårt Energi, vissa kanske är vanna vid att uttrycka sig som själ.
Alla människor består av energi. Både bra och dåligt energi. Men här vill jag bara inrikta mig på Energi i allmän. 

Så som kroppen behöver mat, så behöver vårt energi också kraftkälla. Var få man då det ifrån? Jo, genom allt motion tex. Men att få kraftig med på laddning av energi är meditation. Ditt inre energi behöver meditation.

Genom meditation få jag mängder av nedladdningar av positiv energi. Det är som när du gå på massage, du slappnar av, du varva ner, du andas riktigt som man skall under massage tiden. Somliga sover under tiden. Så som meditation. Du ge dig själv tiden att andas. Prova att ta djupa andetag några ggr. Det känns redan lite lättare. Och det positiv i dig själv vaknar upp åter till liv.

Att utöva meditation regelbundet få mig att må bra. Jag är gladare, piggare och orkar med mer. Jag är mer tålmodigt än tidigare, jag tänker innan jag tala. Och är mer fokus än innan jag började med meditation. När jag stöter på svåra motgångar i livet och inte kan finna svar och lösningar så gå jag och sätter mig ner och meditera. Grejen med meditation är att du ska inte tänka på nånting utan bara få vara  tyst och stilla i dig själv en stund. Efter meditation ha jag lättare att sedan finna svar och vägen ut ur problemet.

Genom meditation ha jag lärt mig nu att Problem finns bara för att lösa. Inte suger ut allt energi man ha. Och om det sög åt sig en hel energi från en så vet jag ju nu hur jag skall fylla på åter mängder med positiva energi genom meditation.

Lätt som en plätt.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar